Årsmöte som bringar fram minnen

Jag fick känna mig som en riktigt student idag när jag gick på LiUs doktorandsektions årsmöte. Sedan jag slutade plugga min master så har jag inte engagerat mig någonting men idag var det dags igen. Det är så kul att sitta på sådana här möten med andra engagerade nördar. All formalia är ju rätt tråkig men det var kul att få se vilka som blev invalda i nästa års sektionsstyrelse. Extra plus att själv inte behöva vara med, hehe. Just nu pallar jag inte att anordna fester och engagera studenter. För mig känns SFK styrelsen mer givande. Vi fick också en genomgång av studentkårerna. Snacka om att jag fick flashbackse till när jag själv var och presenterade på sådana här möten. Att sitta och ändra formuleringar i sektionens stadgar på sittande möte frambringade också en massa minnen från sektionstiden och kårtiden. Tänk vad många timmar jag hat spenderat med att skriva verksamhetsberättelser, stadgar och riktlinjer till långt in på natten.
Även om jag inte gick med i styrelsen kunde jag inte låta bli att hoppa in på två vakanta platser i universitetsgrupper. Jag har alltid varit svag för representation och att få vara med och veta vad som händer runt omkring mig. Nu ska jag sitta med som suppleant i LiTH-styrelsen alltså de som bestämmer på tekniska fakulteten där jag satt med under mitt LinTek år. Jag ska även sitta med i Forskarutbildningsnämnden som jobbar med doktorandutbildningen på tekniska fakulteten. Spännande och kul att få komma in i engagemangssvängen igen.
När Jodel blir en källa, haha..
/\/\
Doktorand - Engagemang - LiU-Phd - Möte - Nätverk - Universitetet