Produktiv arbetsdag med avslutande träning

Jag hade väldigt rätt om hur lite folk det skulle vara på kontoret idag. Vi var som flest fyra stycken varav jag och Priscilla som också är doktorand var här hela tiden medans de andra två kom förbi en liten stund. De flesta är inte tillbaka förrän om två veckor såg jag på dörrarna. Låter härligt i mina öron. Jag skulle inte tacka nej till två veckors semester till! Men men i allmänhet var det väldigt tyst och lungt på campus idag, frånsett de som jobbade med att plocka ner NärCon som var här i helgen som envisades med att ha dörrarna öppna aldelles för länge vilket resulterade i ilskna pip pip pip pip från öppna dörrar. De få störningsmomenten gjorde dock att jag hann beta av flertalet grejer på Att göra listan jag hade, som jag la upp igår, och har till och med hunnit börja göra analysen av undanträningseffekter. Resten av veckan ska jag ägna åt analysen och att titta igenom min konferens presentation. Har jag tur hinner jag även börja tänka på min licentiatavhandling! Men det är nog lite önsketänkande..
Med en klapp på axeln efter att ha havverkat första arbetsdagen med bravur (!) bestämde jag mig för att gå hem tidigt och ta en sväng förbi A-husets gym. När hände det sist? Hör och häpna, jag plockade faktiskt med mig träningskläderna redan första dagen på jobbet. Tror knappt jag varit där sen incidenten med den creepy killen som tittade efter mig i höstas (finns att läsa om här).. Det var hög tid att gå dit med andra ord.
Jag har tänkt försöka komma igång med lite lagom träning nån dag i veckan så jag tog mitt träningsprogram som jag använde för läänge sedan, Kayla Itsines Healthy Bikini Body Guide. Den är inte att leka med vill jag lova. Hon garanterar snabba resultat och jag tror henne för passen är döjobbiga. För en latmask som mig är det perfekt att själva passet bara är 28 minuter + uppvärmning och nedvarvning. Trots att det är ett kory pass var det frustrerande jobbigt. Kanske inte så konstigt eftersom jag tränade senast i typ april? Darriga ben, hög puls, lock för öronen.. ja ni hör ju, otränad som få. MEN efteråt kände jag mig jävligt duktig vill jag lova. Jag fick minska ner på svårighetsgraden på vissa övningar för att orka men jag tog mig igenom det! Klapp på axeln för idag, nu ska jag bara försöka köra regelbundet också, det är nästa mål.
/\/\
Att göra - Doktorand - Träning - Universitetet

Veckans Att göra lista v 29 QMOD konferens

Söndagen är här vilket innebär sista semesterdagen. Det kändes inte lika tungt som jag trodde att öppna jobbdatorn för att kika på schemat den kommande tiden. Med tanke på vad som väntar trodde jag att stresspåslaget skulle vara ett faktum men till min förvåning har den uteblivit. När jag tänkter på jobbiga saker jag ska göra i framtiden får jag ofta lite tryck över bröstet och en klump i halsen, men alltså inte denna gång. TROTS att det jag ska göra är det hitills läskigaste jag någonsin gjort. Låter lite dramatiskt men för mig känns detta som en otroligt stor grej. På måndag presenterar jag nämligen mitt första konferenspapper, det som handlar om undanträngningseffekter, på QMOD i Hälsingör. Det är en utmaning som heter duga. Lova att ni håller tummarna för mig då!
Det blir faktiskt en ganska lugn första vecka. Det är många som fortfarande har semester och jag har egentligen fortfarande också utlagd semester till på torsdag men plikten kallar eftersom vi åker till konferensen redan på fredag. Folktomt kontor gör att det blir få störningsmoment och inga inbokade möten. Fokus blir att få klart allt till konferensen, måste ju även öva in presentationen, sen får vi se hur mycket jag hinner göra på dataanalysen.
 Veckans att göra
  • Göra klart presentationen till QMOD
  • Gå igenom konferensschema och bestämma vilka sessioner som ska besökas
  • Öva på presentationen (även kanske för de som är på kontoret)
  • Läsa igenom Socialstyrelsens kommentarer på vårt kapitelutkast till slutrapporten
  • Börja göra analys av undanträningseffekter från koordinatorenkäten
Det här vill jag göra
  • Gymma minst 1 gång
  • Träffa vänner
  • Gå ner på stan
Hopppas ni får en härlig vecka vare sig ni jobbar eller har semester!
Om du vill få hjälp med hur du kan göra din egen planering finns inlägget om hur jag brukar göra här.
/\/\
Att göra - Doktorand - Planering - Universitetet - Veckoplanering

Sommarshopping hos Zalando

Det här inlägget skrivs i samarbete med Zalando
Det fina vädret den här sommaren har verkligen gjort mig shopping sugen! Vi shoppade litegrann när vi var i San Sebastian men jag känner mig ändå inte helt nöjd. Även om sommaren snart är slut och mina utedagar byts ut mot innesittande på kontoret är det nu som det är som bäst att fylla på garderoben. Det är rea överallt så det är perfekt att passa på att fylla på garderoben inför nästa sommar för att slippa göra förhastade inpulsköp då.
Nedan får ni 5 tips på sommarklänningar från Zalando under 300 pix, snällt mot plånboken såhär efter sommaren! Min favvo är den rosa med knyt i halsen. Jag gillar enkla lite strama klänningar som gör att jag känner mig påklädd. Älskar också den rosa färgen som drar mer mot beige! Jag skulle inte säga nej till den gammelrosa heller som jag skulle säga är en typisk Magdaklänning. 
KLÄNNINGAR UNDER 300kr!
Only Gammelrosa | Red Jersey | IvyRevel Peach | Pink | Missguided Green
Sponsrat inlägg
/\/\
Kläder - Samarbete - Shopping

Två månader utan cellgifter

Det har gått ett par månader sedan jag träffade min hudläkare. Jag minns inte exakt när det var men jag tror att det var i februari. Senast jag var där informerade han om att jag inte skulle behöva äta några cellgifter under sommaren. Eftersom det är onödigt att dubbel-behandla med både sol och tabletter så rekommenderas man sluta med tabletterna under den perioden. För mig var det också spännande att se vad sol och en stressfri miljö skulle göra med utslagen. Såklart var förhoppningen att de skulle hålla sig borta och att jag skulle slippa nya outbreaks. Jag slutade när mina tabletter tog slut i maj och har haft uppehåll till nu sista veckan i juli. Besvikelsen var stor när utslagen sakta men säkert kom tillbaka redan i juni. Det är inte mycket än men om jag skulle sluta helt inser jag ju att det skulle eskalera, säkert ännu snabbare när jag jobbar också. Väldigt synd eftersom jag nästan hoppats på att kunna sluta med tabletterna efter sommaren. Egentligen lider jag inte speciellt mycket av min psoriasis då utslagen knappt kliar och utseendet får jag leva med men bryr mig egentligen inte om det. Även om jag inte kan ljuga och inte säg att det är tråkigt att ha utslag i ansiktet. Just nu är det största problemet att de börjat flagna igen och jag kan inte låta bli att klia. De i öronen kliar mest och folk i min närhet tror nog att jag petar mycket öronvax men det jag gör egentligen är att klia och riva bort flagorna. Spåren efter mitt kliande finns i hela lägenheten i form av små vita hudflagor. Ganska äckligt men jag kan inte sluta, det har blivit en vana som jag inte ens märker av längre. Blöder gör de också om jag river för mycket och när jag rakar benen är det svårt att inte råka dra över något utslag. De blöder rejält de små rackarna så i somras när jag skulle iväg var det blod överallt så jag fick sätta dit sju plåster för att inte blodet skulle rinna ner på mina skor..
Nu sätter jag igång med cellgifterna igen lagom tills jag börjar jobba så får vi se hur lång tid det tar innan utslagen försvinner den här gången. Tabletterna tar jag på söndagar så de inte ska krocka med mina andra rutiner. 
/\/\
Methotrexate - Psoriasis - Sjukdom